صفحه اصلی / سبک زندگی / موفقیت / چگونگی متقاعد سازی دیگران از نظر برایان تریسی

چگونگی متقاعد سازی دیگران از نظر برایان تریسی

چگونگی متقاعد سازی دیگران
چگونگی متقاعد سازی دیگران

با قدرت متقاعد سازی چگونه می توانیم به موفقیت های بزرگ و کوچک دست پیدا کنیم؟!

هنگامی که از قدرت متقاعد سازی بهره مند باشید، می توانید از آن در جهت انجام کارهای بیشتری برای رشد و موفقیت خود کمک بگیرید و سریع تر به اهدافتان برسید. در واقع این قدرت می تواند مفهوم تفاوت میان موفقیت و شکست باشد. با استفاده از این قدرت می توانید پیشرفت خود را تضمین کنید و همچنین این توانایی را پیدا کنید که در سطح بالایی از تمام مهارت ها و توانایی های دیگری که در اختیار دارید، برای رشد و ترقی کسب و کار خود استفاده کنید. این قدرت متقاعد سازی همواره به عنوان پشتیبان نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند رابطه ی خوبی را با مشتریان، روسا و کارمندان شرکت برای شما فراهم آورد.

اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که راندن دوچرخه نیز همانند قدرت متقاعد سازی، یک مهارت محسوب می شود و برای این که بتوانید آن را یاد بگیرید باید از طریق مطالعه و تمرین تلاش های بسیار زیادی را انجام دهید. برای این که بتوانید در کارها و اقدامات خود به موفقیت دست پیدا کنید، نیاز است که قدرت متقاعد سازی دیگران را در اختیار داشته باشید. تا بتوانید وظیفه خود در تاثیرگذاری و انگیزه دادن به دیگران را به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید.

شما می توانید: یا دیگران را قانع کنید که به شما کمک کنند تا کارهایتان را بهتر انجام دهید و یا آن ها را قانع کنید تا در انجام کارهایشان به آن ها کمک کنید. قدرت متقاعد سازی، یا این است یا آن. بیشتر مردم هیچ اطلاعی ندارند که تعامل بشری، در بردارنده ی فرایند پیچیده ای از امتناع و تاثیر است. معمولا بیشتر افراد به صورت ناخودآگاه قانع می شوند که به دیگران کمک کنند و کمتر افرادی هستند که بخواهند قدرت متقاعد سازی را در خود تقویت کنند.

قدرت انگیزش

۱ – قدرت انگیزش

برای این که بتوانید قدرت متقاعد سازی را داشته باشید، باید کلید آن را به دست آورید و همواره گفته می شود که کلید آن انگیزه است. همان طور که می دانید هر عمل انسان، با چیزی برانگیخته می شود. در ابتدا شما باید بدانید که چه چیزی به دیگران انگیزه می دهد و سپس آن انگیزه را فراهم آورید.

همه ی افراد، دو انگیزه عمده دارند: کسب سود و ترس از ضرر انگیزه ی کسب سود، این دو عامل همواره مردم را تحریک می کند تا آن چیزهایی را که بیشتر به آن علاقه دارند را در زندگی ارزشمند بدانند. آن ها پول بیشتر، موفقیت بیشتر، سلامتی بیشتر و همچنین احترام بیشتر و… را می خواهند. خواسته های فرد تنها با تجسم فردی محدود می شود. صرف نظر از این که انسان تا چه اندازه چیزهایی که می خواهد را در اختیار دارد، باز هم به یک نفر می توانید نشان دهد که بیشتر و بیشتر می خواهد.

وقتی فردی را تفهیم می کنید که با کمک کردن به شما در کسب اهدافتان می تواند به چیزهای بیشتری برسد که همواره به دنبال آن هاست، می توانید به گونه ای عمل متقاعد سازی را پیاده کنید که به نفع شما عمل کند.

آیزنهاور، رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید: «متقاعد سازی، هنر قانع کردن مردم برای انجام برخی از کارهایی محسوب می شود که می خواهید آن ها را انجام دهید؛ شما باید همواره آن ها را ترغیب کنید که علاوه بر این که آن کار را بپذیرند آن را دوست هم داشته باشند.» نکته ای که در این رابطه وجود دارد این است که همواره باید به این فکر کنید که چگونه می توانید مردم را راضی نگه دارید، تا کارهایی را انجام دهند که برای رسیدن به اهداف شما به انجام دادن آن کارها احتیاج دارید.

 

۲ – قدرت ترس

بسیاری از مردم از ترس این که مبادا دچار ضرر مالی شوند، انگیزه کار کردن پیدا می کنند. این ترس در اشکال گوناگونی خود را نشان می دهد و معمولا قوی تر از میل به کسب سود می باشد. مردم، از ضرر مالی، از بیماری و هر چیزی که فکرش را کنید می ترسند و برای این که آن را به دست آورند همواره کار و تلاش می کنند. آن ها از تغییر، ریسک و عدم اطمینان می ترسند چون این عوامل آن ها را از ضررهای پتانسیل دار می ترسانند.

هر گاه بتوانید به مردم ثابت کنید که با انجام دادن آن چه شما از آن ها می خواهید، می توانند جلوی نوعی از ضرر را بگیرند، می توانید با متقاعد سازی بر آن ها تاثیر بگذارید که عمل ویژه ای را به سرانجام برسانند. بهترین حالت زمانی اتفاق می افتد که همزمان، فرصتی برای کسب سود و فرصتی برای پیشگیری از ضرر را پیشنهاد کنید.

نکته ای که وجود دارد این است که برای این که بتوانید به خواسته هایی که در زندگی دارید برسید همواره دو راه وجود دارد: اول این که در زمینه علایقی که دارید فعالیت کنید. دقت داشته باشید تنها در این صورت است که می توانید «رابینسون کروزوئه» ی زندگی مدرن خود باشید و برای تحقق بخشیدن به نیازهایتان تنها به خودتان تکیه کنید.

با این روش می توانید اطمینان داشته باشید که کمی به موفقیت دست پیدا خواهید کرد، ولی این موفقیتی نیست که همواره به دنبال آن بوده اید! چون فردی که فقط به خودش متکی باشد خود را با توانایی هایی که دارد محدود می کند و هرگز نمی تواند موفق و یا ثروتمند شود.

۳ – قدرت اهرم

برای این که بتوانید به خواسته هایتان دست پیدا کنید، راه دومی نیز وجود دارد و آن این است که از قدرت اهرم استفاده نمائید. در واقع شما به نتیجه ای که به تنهایی پس از ساعت ها کار به دست می آورید، تنها با استفاده از قدرت اهرم می توانید نتایج آن را به چند برابر برسانید. برای استفاده از این پتانسیل کامل در جمله باید بدانید که سه نوع اهرم وجود دارد: تلاش های دیگران، دانش و پول دیگران

متقاعد سازی دیگران از نظر برایان تریسی

تلاش های دیگران

شما می توانید از همکاری با دیگران و تلاش های آن ها در جهت تحقق بخشیدن به اهدافتان بازدهی خودتان را چند برابر کنید. گاهی اوقات می توانید از آن ها بخواهید تا داوطلبانه به شما کمک کنند؛ گرچه مردم بدون این که منافع شخصی را در نظر داشته باشند، برای مدت طولانی با شما همکاری نخواهند کرد؛ اما در سایر موارد می توانید آن ها را استخدام کرده تا به شما کمک کنند. در این صورت برای انجام دادن کارهای باارزش تر، وقت بیشتری خواهید داشت.

یکی از مهمترین قوانین اقتصاد، قانون «ریکاردو» می باشد که در آن قانون مزیت نسبی جریان دارد. این قانون می گوید: وقتی فردی می تواند بخشی از کارهای شما را با نرخ ساعتی کمتر انجام دهد، یعنی کمتر از مبلغی که شما برای انجام آن صرف می کنید، قسمتی از کار را به او واگذار کنید تا شما زمان خود را صرف انجام کارهای با ارزش دیگری کنید.

مدیریت را نیز می توان بدین گونه تعریف کرد: «رسیدن به اهداف و خواسته ها، از طریق دیگران». برای این که بتوانید مدیر خوب و لایقی باشید، باید همواره در متقاعد سازی و تاثیرگذاری بر دیگران با موفقیت عمل کنید. در واقع باید قدرت متقاعد سازی و تاثیرگذاری را در جهت انجام دادن کار در یک جهت مشترک و کارآمد به کار بگیرید.

به این دلیل است که تمام مدیران عالی، فروشندگانی عالی به حساب می آیند. آن ها هیچ گاه دستور نمی دهند تا دیگران کارهایشان را انجام دهند، بلکه تنها با صحبت کردن به خوبی می توانند اطرافیان را قانع کنند تا مسئولیت های مشخص را با مهلت ها و معیارهای عملکرد مشخص، بپذیرند.

بنابراین اگر بتوانید با قدرت متقاعد سازی، فردی را قانع کنید که انجام کاری که به نفعش است را انجام دهد، در آن صورت می توانید اطمینان داشته باشید که مسئولیت شغل و نتیجه را نیز به خوبی بپذیرد و وقتی فردی مالکیت و مسئولیت شغلی را بپذیرد، مدیر با اطمینان می تواند کنار بکشد؛ زیرا او به خوبی می داند که کار طبق برنامه پیش خواهد رفت.

دقت داشته باشید تا جایی که می توانید در هر بخش از زندگی خود، یا باید کارهایتان را خودتان انجام دهید و یا انجام آن را به دیگران واگذار کنید. توانایی شما برای وادار کردن دیگری به انجام آن کار ذوق و شوقی را در شما ایجاد می کند که به نوعی تمرین متقاعد سازی افراد نیز محسوب می شود. ممکن است در ابتدا به سختی پیش برود و یا کمی طولانی به نظر برسد، اما مطمئن باشید در مسیر تکامل کار وقت زیادی برای شما صرفه جویی خواهد شد.

دانش دیگران

باید بدانید که در آمریکا شکل دومی از اهرم که باید برای موفقیت استفاده کرد، دانش دیگران می باشد. در واقع اگر می خواهید به اهداف ارزشمندی دست پیدا کنید، باید بتوانید بر قدرت تفکر دیگران تسلط پیدا کنید. افراد موفق نمی توانند کسانی باشند که برای رسیدن به اهداف معینی همه ی امور را لازم می دانند، بلکه کسانی هستند که به خوبی این مسئله را درک کرده اند که دانش مورد نیاز برای رسیدن به اهداف را باید از دیگران تامین کنند.

همواره برای این که بتوانید در راه خود به موفقیت دست پیدا کنید، سعی داشته باشید تا سوالی نظیر زیر برای خودتان مطرح کنید. این سوالات به شما کمک خواهد کرد تا راه درست را برای زندگی و موفقیت زودتر از هر شخص دیگری پیدا کنید.

برای رسیدن به مهمترین اهداف خود به چه دانشی نیاز دارید؟ از بین تمام دانش هایی که در دنیا موجود است کدام دانش را باید شخصا بیاموزید تا بتوانید وضعیت موجود را کنترل نمایید؟ چه دانشی را می توانید از دیگران قرض بگیرید، بخرید و یا این که اجاره کنید؟

همان طور که می دانید جامعه ی امروزه براساس اطلاعات استوار است، شما هرگز بیش از یک کتاب یا دو مکالمه تلفنی، از دانش هر کشوری دور نیستید، زیرا با خدمات کامپیوتری آنلاین که امکان دسترسی به پایگاه داده های سراسر کشور را فراهم می کند، معمولا با استفاده از یک کامپیوتر شخصی، در مدت چند دقیقه می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به طور دقیق به دست آورید. جهت رسیدن به اهدافتان هر گاه به اطلاعات و تخصص فرد دیگری احتیاج داشتید، بهترین راه این است که او را قانع کنید تا کمک تان کند.

به طور معمول هر کس که در زمینه ی خاصی مطلع و آگاه است، به موفقیت های خود افتخار می کند. وقتی از او تقاضا می کنید که پیشنهاد تخصصی اش را در اختیارتان قرار دهد، وی را مورد ستایش می دهید و به او انگیزه می دهید تا به شما کمک کند. بنابراین از پرسیدن نترسید! حتی اگر شخصا آن فرد را نشناسید.

پول دیگران

پول دیگران

کلید سوم اهرم که بیش از هر چیزی می تواند بر توانایی دیگران تاثیر متقاعد سازی داشته باشد، پول دیگران است. برای استفاده از پول و امکانات دیگران جهت اهرم قرار دادن استعدادهای شما، توانایی شما کلید موفقیت مالی تان است. یکی از مهم ترین مهارت هایی که برای رسیدن به اهدافتان می توانید داشته باشید این است که از به تعویق انداختن پرداختی، پیشاپیش فروختن، جمع کردن مبالغ پرداختی و… برای افزایش فرصت هایی که در اختیار دارید استفاده کنید.

همه ی این ها به این بستگی دارد که توانایی زیادی برای متقاعد سازی دیگران داشته باشید، تا بتوانید برای پیشرفت در رشته تان، جهت همکاری مالی، اهرم لازم را توسعه ببخشید.

 

منبع: آگاه باشیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *